سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بار امانت
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 110103

اگر دقت کنید بخش اعظم اقتصاد کنونی فرو می ریزد و اقتصادی نوین متولد می شود. اولین اثر این تغییر این است که اقتصاد تاریک کنونی به «اقتصاد روشن» تبدیل می شود. این علاقه ی مفرط بشریت به تاریکی و پنهان کاری باید روزی تبدیل به روشنی و شفافیت شود این نهایت پیشرفت است.

شفافیت و روشنی امور همیشه سبب صداقت و پاکی می شود. انسان ذاتا در تاریکی میل به شر و بدی دارد ولی روشنایی و عدم ابهام انسان را در مقابل دیدگان پرسشگری قرار می دهد که از او تواضع راستی دارند.

شفافیت و روشنی موهبت های الهی ای هستند که در هر کجا رواج یافتند نه تنها سبب اصلاح شدند بلکه بدبینی ها شک و تردیدها را از بین برده و آرامش را به ارمغان آوردند. چرا نباید سرمایه یک فرد با کمال احترام معلوم باشد؟ چرا رای یک فرد در انتخابات نباید در کمال احترام روشن باشد؟ و ... البته این حرف به معنی موافق بوده به انتشار این اطلاعات نیست بلکه برای موارد مورد نیاز باید همه چیز مشخص باشد این بهترین حالت است که حتی علاوه بر مزیت های مزبور دقت در برنامه ریزی ها را به همراه دارد.

اما چگونه اقتصاد روشن می شود؟ دقت کنید که معاملات اعتباری از طریق رایانه ها انجام خواهند شد و رایانه ها هم برای ساماندهی این امر اطلاعات را در بانک های اطلاعاتی خود به صورت منظم ذخیره خواهند کرد. این عمل باعث می شود که عملکرد اقتصادی هر فرد به تفکیک و به صورت مجزا مشخص باشد. و با توجه به گردش اعتبار یک فرد در ماه در طول سال می توان وضعیت اقتصادی هر فرد را مشخص و دارایی هایش را معین کرد. و ضمن احترام به مالکیت افراد بی نیاز می توان به تفکیک بسیار بالا به هر نیازمند به اندازه نیازش یاری رساند. (توجه داشته باشید که رایانه ها در ظرف چند دقیقه می توانند وضعیت اقتصادی همه ی افراد جامعه را با توجه به سرعت بی نظیر محاسباتی خود بررسی کرده و به جای شیوه های فرسوده دهک بندی به صورت بسیار دقیق حتی یک جامعه یک میلیاردی را به یک میلیارد گروه[1] تقسیم کنند و با استفاده از هوش های مصنوعی وضعیت هر فرد را بررسی کرده حمایت های مالی لازم را به او اختصاص دهند). همچنین با توجه به گفته های بالا رایانه ها می توانند در ظرف چند دقیقه کل مالیات افراد را حساب کرده و بدون حتی یک مراجعه مالیات هر فرد را برداشت نمایند (هزینه های هنگفتی صرفه جویی خواهد شد).

بانک ها نیز یکی از مهمترین کارکردهای خود را که حفظ و نگهداری سپرده هاست از دست می دهند زیرا مجهزترین بانک های دنیا از یک OTP دقیق و ارزانِ دنیای اعتبار قدرت امنیتی و حفاظتی کمتری دارند. و بسیاری از کارکردهای دیگر آنها در نظام اعتبار جایگاهی ندارد یا قابل اغماض یا تبدیل است. بدین ترتیب بانک ها با از دست دادن فایده خود از بین می روند و مساله ی ربا نیز مطرح نمی شود زیرا کل اعتبار جامعه همیشه بسیار دقیق معین است و اگر فردی از این کل اعتبار بیشتری خواست می تواند درخواست خود را طبق ضوابط اعلام شده در سامانه های اینترنتی مطرح کند و هوش های مصنوعی بدون تخلف از مقررات یا عدم رعایت نوبت به شیوه ای سالم اعتبار او را به صورت قرض تا میزان مشخص افزایش داده و همان هوش های مصنوعی بر اساس قرارداد موجود اقساط قرض را بدون هیچ نوع دردسر یا حمل و نقلی دریافت می دارند. و از سوی دیگر چون افراد سپرده گذاری نمی کنند بلکه یا اعتبار آنها نزد خودشان ذخیره و یا مصرف شده است پس جایگاهی برای دریافت سود ربوی باقی نمی ماند. این طراحی مزایای بیشماری دارد که جای طرح آنها در این کتاب نیست. نظام اعتبار که واقعا بی نظیری است با نظام معنوی منطبق بوده و با هضم جهان بینی معنوی در خود سهولت ها و مزایای بی شمار آفریده که بهتر است طرح آن عملی شده تا کشور از اقتصاد غربی نجات یابد.

دقت در «نهاد سازی» مزبور حاوی این نکته است که دریافتن معضل، و استفاده از ابزار رفع معضل تخطی از جهان بینی اسلامی صورت نگرفته.



[1] . البته با اغماض وگرنه گروه بیش از 3 نفر است.





موضوع مطلب :